loading...
اینترنت نامه هم نشینی
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
عکسهای گلسا سرابی دختر شایسته ایران بین 10 دختر زیبای دنیا 0 520 mohnab
دو معمایی که مایکروسافت نمی‌تواند حل کند!!! 0 121 mohnab
مدلهای مو کوتاه دخترانه 2013 0 136 mohnab
با خـوراکی های شفابخش آشنـا شویـد 0 116 mohnab
کار عجیب دو دانشجو برای دیدن داخل بدن! + تصاویر 0 184 ramin
کاریکاتورهای با مفهوم و زیبا 0 104 ramin
خطرناک ترین رشته های ورزشی در ارتفاع + اوج آدرنالین و هیجان در مرتفع ترین نقاط 0 112 ramin
به این میگن با دل و جرات (+عکس) 0 134 ramin
روش هاي زيبايي 7 آرايشگر برجسته تهران 0 126 ramin
6 عکس از مشهورترین جنازه های دنیا! (16+) 0 233 korn
نوجوان ایرانی ستاره لیدز یونایتد +عکس 0 98 korn
اولین کارهایی که شیطان انجام داده است!؟ 0 102 ramin
۱۴ +۱ روش افزایش سرعت و کارایی ویندوز 0 101 mohnab
تصـاویری بسیار زیبـا از تهـرانی مـدرن 0 178 mohnab
حقایق شگفت انگیز درباره کلاغ 0 133 ramin
مردان بدقلق اما دوست داشتنی! 0 111 ramin
رد پای آب 0 89 ramin
مجموعه ای از بهترین دامنه های رایگان وب برای وبلاگ و وب سایت شما 0 334 namavaran
مشکلات ویندوز8 را یك‌جا حل کنید 0 96 namavaran
Excel برنامه نویسی در 0 167 namavaran
Admin بازدید : 49 1392/01/17 نظرات (0)

هر فردی که از او عکاسی می کنید دارای شخصیتی منحصر به فرد است. به عنوان یک عکاس  حتما می دانید که باید از قبل کارهایتان را کرده باشید (تسلط بر موارد تکنیکی و …) تا بتوانید قبل از فشار دادن شاتر،آن یگانه ویژگی منحصر به فرد سوژه را کشف کنید.

البته  ممکن است شما فقط چند لحظه قبل از عکس گرفتن با سوژه آشنا شده باشید و سعی کنید مکان و اولویت هایتان را با هم جور کنید. اما برای ثبت آن ویژگی منحصر به فرد فقط مکان و لباس و .. مهم نیست ،مورد موثرتری وجود دارد که ما سعی می کنیم در این مطلب به آن بپردازیم.

ژست چه اهمیتی دارد؟

ژست و شخصیت ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. روشی که در آن ، شما ” خود بودن اشخاص” را می گیرید برای یک پرتره بی نقص و عالی مهم و حیاتی است.

سوال این است که چطور شخصیت و ژست را با هم هماهنگ کنید؟ این کار چیز پیچیده و چالشی عجیب و غریب نیست. در واقع تفکیک ژست و شخصیت به یک چیز می رسند :” زبانِ تن”.

دانشنامه انکارتا  زبان تن را اینگونه تعریف می کند : ” رفتارهای بدنی، ژستها و حالات صورت که به طور ناخودآگاه احساسات شخص یا حالات روانی او را نشان می دهد.”

یک عکاس باید استاد تفسیر زبان تن  باشد. باید بدانید چه حالت متفاوت و خاصی ، شخصیت و ژست را با هم هماهنگ می کند یا حتی حس متفاوتی( دراماتیک، مطیع کننده، پرمعنی و…)  به پرتره شما می دهد.

ژست وسیله ای است تا سوژه شما “خودش” باشد و عکس را همانی کند که شما رویایش را داشتید.

البته تفسیر خاص شما از زبان تن ( با توجه به تجربه های قبلی و اولویت های شخصیتی)  به شما کمک خواهد کرد. به مجله ها و کتاب های ژشت نگاهی بیندازید. از خودتان بپرسید ” این ژست به من چه می گوید؟” یک گنجینه از برترین ژست ها و حالات چهره در ذهن تان داشته باشید تا با توجه به آنچه که می خواهید و هدف تان است از بین آن ها چیز جدیدی برای خودتان ایجاد کنید.

اکنون به بررسی چند عکس که ترکیبی از شخصیت، ژست و زبان تن است می پردازیم.

سوژه سمت چپ طبیعت خوب و پرمعنی دارد. با ژست تکیه به عقب و ایستادن روی یک پا این حس را می دهد که ”  زندگی را هر طور که پیش بیاید می پذیرم.” زبان تن انتخاب شده برای او  طبیعت بی خیال او را القاء کند.  اما زاویه بازوها، مچ ها، آرنج ها و زانوها حالت خالص بودن را به پرتره می دهند.

سوژه میانی ترکیبی از خصوصیات منحصر به فرد یک شخص دارد. شخصیتی درونگرا با چهره ای جذاب و گرایشاتی برونگرایانه. عکاس می بایست در عکس هر دو جنبه را منعکس کنمی کرد. دست به سینه بودن یک حالت شخصی را نشان می دهد، اما چانه رو به پایین و نگاه نافذ حجم عظیمی از حالات فردی و اعتماد به نفس را نشان می دهد.

سوژه سوم بازیگر و  دوست داشتنی است و شخصیت متکی به خود وحال و هوایی کاملاً زنانه دارد. در این عکس می بایست تمام این ویژگی ها را بیان کنیم. به همین دلیل از ژستی غیر معمولی استفاده کردیم. ژست کمی رسمی است تا ظرافت زنانگی را نشان دهیم. حالت چهره و آرایش موهایش بیانگر درونگرایی او هستند.

کلید تفسیر زبان تن انسانها این نیست که آنها را بیش از حد تجزیه و تحلیل کنیم. کلید اصلی این است که سریع ببینیم و با نوعی از عکس به نگاهمان واکنش نشان دهیم.

مطالعه زبان تن برای تمام کسانی که می خواهند حس عمیقی در  پرتره هایشان ایجاد کنند مفید است.برای شروع یک کتاب زبان بدن را بررسی کنید و ببینید که چطور ژست های مختلف چیزهای مختلفی را به بیننده القاء می کنند. مجله ها و کتابهای ژست را ببینید. تجزیه تحلیل کنید که عکاسان چطور پرتره هایشان را می گیرند. آیا آنها به خوبی از همه ابزارها، ژستها و زبانهای تنی که در اختیار داشته اند به خوبی استفاده کرده اند؟

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 223
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 234
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 308
  • بازدید ماه : 914
  • بازدید سال : 12,394
  • بازدید کلی : 2,246,394