loading...
اینترنت نامه هم نشینی
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
عکسهای گلسا سرابی دختر شایسته ایران بین 10 دختر زیبای دنیا 0 517 mohnab
دو معمایی که مایکروسافت نمی‌تواند حل کند!!! 0 120 mohnab
مدلهای مو کوتاه دخترانه 2013 0 135 mohnab
با خـوراکی های شفابخش آشنـا شویـد 0 115 mohnab
کار عجیب دو دانشجو برای دیدن داخل بدن! + تصاویر 0 181 ramin
کاریکاتورهای با مفهوم و زیبا 0 103 ramin
خطرناک ترین رشته های ورزشی در ارتفاع + اوج آدرنالین و هیجان در مرتفع ترین نقاط 0 110 ramin
به این میگن با دل و جرات (+عکس) 0 132 ramin
روش هاي زيبايي 7 آرايشگر برجسته تهران 0 125 ramin
6 عکس از مشهورترین جنازه های دنیا! (16+) 0 232 korn
نوجوان ایرانی ستاره لیدز یونایتد +عکس 0 96 korn
اولین کارهایی که شیطان انجام داده است!؟ 0 101 ramin
۱۴ +۱ روش افزایش سرعت و کارایی ویندوز 0 99 mohnab
تصـاویری بسیار زیبـا از تهـرانی مـدرن 0 175 mohnab
حقایق شگفت انگیز درباره کلاغ 0 131 ramin
مردان بدقلق اما دوست داشتنی! 0 108 ramin
رد پای آب 0 88 ramin
مجموعه ای از بهترین دامنه های رایگان وب برای وبلاگ و وب سایت شما 0 332 namavaran
مشکلات ویندوز8 را یك‌جا حل کنید 0 94 namavaran
Excel برنامه نویسی در 0 165 namavaran
Admin بازدید : 95 1394/04/06 نظرات (0)

کلیدهای میانبر‌ به قالب‌هایی روی صفحه با گزینه های متعدد، برای هر دستور در برنامه و قابل دسترس از منو، تکامل یافتند که همچنین به عنوان نوار کلیدهای میانبر یا کلیدهای دسترسی هم شناخته شدن. نگران نباشید، کلیدهای میانبر ترکیبی هنوز هم در دسترس هستن و به طور عالی کار می کنن. توجه داشته باشید که حرف F که با عدد همراه هست به دکمه‌های تابع بالای کیبورد اشاره داره.

shortcut1

به یاد داشته باشید که با زدن دکمه Alt در هر دو برنامه اکسل و ورد به نام کلیدهای میانبر در نوار ابزار بالا دسترسی خواهید داشت که در مربع‌های سیاه رنگ کوچک نمایش داده میشن.

۵ نکته ضروری برای Excel و Word

مهم نیست چه کاری انجام میدین، این کلیدهای میانبر برای شما بسیار مفید هستن.

۱. Undo یا Redo

چون همه‌ی ما موقع کار، غلط‌های تایپی و اشتباهات دیگه زیاد انجام میدیم، اولین کلیدهای میانبر از این لیست باید Undo و Redoباشه که با فشردن Ctrl+z و Ctrl+y انجام میشن. نوار کلیدهای میانبر در نوار دسترسی سریع ابزار وجود داره.

در این قسمت یه کمی دکمه‌های اکسل و ورد با هم تفاوت دارن.Undo با پیکان خم شده به سمت چپ در هر دو برنامه اکسل و ورد نشون داده شده. Redo هم در ورد با پیکان دایره‌ای و در اکسل با پیکان خم شده به سمت راست نشون داده میشه.

 shortcut2

 

۲. Find و Replace

اصلاحات بدون find و Replace خیلی سخته (به ترتیب ctrl+C و ctrl+H). برای دسترسی به Find در اکسل و ورد کلیدهای Alt+H-F-D-F رو که به ترتیب فشار بدین به Home، Find و سپس Find میره. برای دسترسی به Replace در ورد Alt+H-R رو می زنیم که به Home و Replace میره و برای دسترسی به Replace در اکسل نیز Alt+H-F-D-R رو می‌زنیم که به ترتیب به Home، Find و بعد Replace میره.

۳. Cut , Copy , Paste

شما می‌تونید برای Copy و Paste کردن پاراگرافی از کلید‌های میانبر اصلی استفاده کنید: Ctrl+c برای Copy یا Ctrl+x برای Cut و Ctrl+v برای Paste. برای دسترسی به cut در نوار کلیدهای میانبر در اکسل و ورد Alt+H-X رو می زنیم که به ترتیب به Home و Cut میره و برای دسترسی به Copy در ورد Alt+H-C رو می زنیم که به ترتیب به Home و Copy میره و در آخربرای دسترسی به Copy در اکسل Alt+H-C-C رو میزنیم که به ترتیب به Home، Copy و Copy میره.

shortcut3

برای دسترسی به Paste در ورد Alt+H-V-K رو میزنیم که به ترتیب به Home، Paste و Keep source formatting میره. برای دسترسی به Paste در اکسل Alt+H-V-P رو می زنیم که به ترتیب به Home، Paste و Paste میره. توجه کنید که در Excel 14 گزینه اضافی دیگه برای Paste و در Word 4 برای Paste وجود داره.

۴. Select یا Select all

کلیدهای میانبر دیگه‌ای که معمولا با Copy، Cut و Paste استفاده میشه Ctrl+A هست که تمام متن رو براتون انتخاب می‌کنه. برای دسترسی در نوار کلیدهای میانبر به ترتیب Alt+H-S-L-A رو بفشارید.

اگه نمی‌خواید تمام متن رو انتخاب کنید می‌تونید با دوبار کلیک کردن روی کلمه در ورد اون رو انتخاب کنید و با سه بار کلیک کردن اون پاراگراف رو انتخاب کنید. در اکسل با قرار دادن نشانگر روی هر سلول و دوبار کلیک کردن می‌تونین محتوای اون رو ویرایش کنید.

۵. Print و Print view

Print ساده هست اما بسیاری از کاربران برای چک کردن حاشیه‌ها و طرح‌بندی مستقیما سراغ Print Preview میرن. برای Print، Ctrl+P یا Ctrl+shift+F12 رو بفشارید و برای Print Preview، Ctrl+F2 رو بزنین. برای دسترسی از نوار کلیدهای میانبر Alt+F-P رو به ترتیب برای هردو Print و Print Preview فشار بدین، برای اینکه وقتی Print رو انتخاب می‌کنید، پیش‌نمایش رو هم نشون میده.

shortcut4

کلیدهای میانبر‌ حرکت در صفحه

هرچقدر فایل و صفحتون بزرگتر باشه، حرکت درون اون سخت‌تر میشه. کلیدهای میانبر زیر به شما کمک می‌کنن تا راحت‌تر به جایی از صفحه که می خواید برید.

۶. GoTo

تنها گزینه موجود در نوار کلیدهای میانبر‌ برای راهنمایی و هدایت، GoTo است، که به معنای رفتن به یک سلول با آدرس خاص (فرمول، شئ، بخش و …) و یا رفتن به یک صفحه خاص ( قسمت، خط ، فایل گروفیکی و …) هست. برای این دستور Ctrl+G یا F5 رو فشار بدین. مربعی برای ورودی‌های اضافی باز میشه. اگر از نوار کلیدهای میانبر این دستور رو باز کنید، دوباره این مربع رو می‌بینید. برای اجرای دستور از نوار کلیدهای میانبر، به ترتیب Alt+H-F-D-G رو فشار بدین که به Home،Find و GoTo میره.

shortcut5

۷. Home

در ورد، Home ، نشانگر رو به ابتدای خط یا سطر مکان فعلی نشانگر می‌بره. برای مثال اگه نشانگر در کلمه نهم در خط سوم باشه، Home نشانگر رو به ابتدای این سطر می‌بره. Ctrl+Home نشانگر رو به مکان Home می‌بره که ابتدای متن هست.  در اکسل، Home نشانگر رو از آدرس سلول فعلی به ابتدای خط اون سلول می‌بره و همین طور وقتی در حالت ویرایش یک سلول هستید، نشانگر رو به ابتدای فرمول می‌بره. Ctrl+Home نشانگر رو به سلول A1 می‌بره.

۸. Ctrl

در ورد با نگه داشتن دکمه کنترل و فشار دادن پیکان سمت راست یا چپ (با توجه به زبان نوشتن انگلیسی یا فارسی و…) نشانگر به اندازه یک کلمه یا یک نقطه حرکت می‌کنه. Ctrl و پیکان به سمت بالا، نشانگر رو به ابتدای پاراگروف می‌بره و Ctrl با پیکان پایین همین کار رو در جهت عکس انجام میده. Ctrl+Page up و Ctrl+Page down نشانگر رو به اندازه یک صفحه حرکت میده.

در اکسل میانبرهایی که با Ctrl هستند کارهای مشابه End برای نشانگر انجام میدن. Ctrl+page up و Ctrl+page down در میان تب‌ها (برگه‌های اضافه شده) حرکت میکنه. Page up برای حرکت از چپ به راست و Page down برای حرکت از راست به چپ.

۹. Shift

در ورد، Shift+End از مکان فعلی نشانگر تا پایان سطر رو انتخاب می‌کنه و Shift+Home برعکس این کار رو انجام میده، یعنی از مکان فعلی تا ابتدای سطر رو انتخاب می‌کنه. با نگه داشتن دکمه‌های Shift، End و پیکان به سمت پایین، متن انتخاب شده رو به اندازه یک سطر به سمت پایین افزایش بدید و همین طور می‌تونید با فشار دادن مداوم پیکان به سمت پایین متن انتخاب شده رو بیشتر کنید.

Shift+Page up و Shift+Page down نشانگر رو به اندازه یک صفحه کامپیوترتون حرکت میده که به اندازه یک سوم برگه واقعیه.  در اکسل، با فشردن Shift، End و پیکان به سمت بالا یا پایین، از موقعیت فعلی نشانگر تا انتها یا ابتدای سطر ماتریس/محدوده رو انتخاب کنید. Shift، End و پیکان به سمت چپ یا راست، از مکان فعلی نشانگر تا ابتدا یا انتهای ستون ماتریس/محدوده رو انتخاب می‌کنه. Shift+Home از مکان فعلی نشانگر تا ابتدای هر سطر رو انتخاب می‌کنه (چه اطلاعات داشته باشه و چه نداشته باشه).

۱۰. End

در ورد دکمه End نشانگر رو به آخر سطر میبره. Ctrl+End نشانگر رو به آخر متن حرکت میده، که شامل هر خط، Page break، تب‌ها، فاصله‌ها و… میشه.

در اکسل دکمه End وظایف بیشتری داره. وقتی در حالت ویرایش هستین، نشانگر رو به انتهای متن یا فرمول همان سلول می‌بره. برای کل صفحه دکمه End به همراه پیکان‌ها کار می‌کنه تا جهت رو تعیین کنه.

استفاده از کلید End به همراه هر یک از جهت‌ها نشانگر رو به آخرین سلول اشغال شده در جهت وارد شده و در سطر یا ستون مربوطه می‌بره. برای مثال، اگه نشانگر در سلول A1 باشه و تمام سلول‌های این ستون خالی باشن، با فشردن End و پیکان به سمت پایین نشانگر به پایین‌ترین سلول صفحه میره. قانون مشابه به صورت افقی هم برقراره: اگه یک سطر به طور کامل سلول خالی داشته و نشانگر شما در A1 باشه، با فشردن End و پیکان به سمت راست، نشانگر به XFD و سطر ۱ میره.

شبکه‌ای از اطلاعات رو تصور کنید که از سلول A1 تا G11 رو اشغال کرده باشن. بدون در نظر گرفتن مکان فعلی نشانگر وقتی Ctrl+End رو فشار میدین، نشانگر به آخرین سلول پایین سمت راست ماتریس (در اینجا G11) میره. به هرحال اگه شما سلول‌هاتون رو خارج از ماتریس اصلی قالب‌بندی کردین یا هرچیزی ( حتی یک ویرگول یا یک فاصله) خارج از محدوده ماتریس قرار دادین، Ctrl+End نشانگر رو به سلول در آخرین سطر و ستون که دارای هرگونه داده یا قالب‌بندی باشه، میبره.

shortcut6

در مثال بالا شبکه از A1 تا G11 دارای اطلاعاته ولی D14 به عنوان تاریخ تعیین شده. با اینکه هیچ اطلاعاتی در این سلول قرار نداره باز هم به عنوان سلول فعال در نظر گرفته میشه، پس محدوده‌ی ماتریس رو از A1 تا G11 به A1 تا G14 تغییر میده. پس Ctrl+End، نشانگر رو به آخرین سطر و ستون ماتریس که دارای سلول فعال هست، می‌بره (در اینجا G14).

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 223
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 37
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 55
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 354
  • بازدید سال : 11,834
  • بازدید کلی : 2,245,834